نکات و ترفندهای پیشرفته PHP که می تواند زندگی توسعه دهندگان را آسان تر کند ( قسمت اول)

میلاد مروتی

میلاد مروتی

موسس تمیکس و توسعه دهنده وب - حوزه فعالیت و علایق : php-Laravel-Js-Vue-Mobile App

نکات و ترفندهای پیشرفته PHP که می تواند زندگی توسعه دهندگان را آسان تر کند ( قسمت اول)

در مورد توسعه وب ، بسیاری از توسعه دهندگان نکاتی را برای بهبود وب سایت می خواهند. توسعه وب در PHP برای مبتدیان بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید آموزش PHP برای مبتدیان و ساده ترین راه برای بهینه سازی وب سایت PHP است .  php یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین زبانهایی است که توسعه دهندگان دوست دارند وب سایت خود را از آن بسازند. بهترین بخش توسعه PHP این است که توسعه دهندگان می توانند راهنمای توسعه دهندگان PHP و بهترین نکات و ترفندهای PHP را در سایت رسمی PHP پیدا کنند. مزیت دیگر PHP این است که به عنوان یک توسعه دهنده PHP می توانید چارچوب ها و CMS های خوبی برای کار پیدا کنید. بسیاری از مردم می پرسند ، “چگونه می توانم کد PHP خود را بهبود دهم؟” پاسخ این امر در عمل نهفته است و می توانید اعتماد به نفس خود را در ایجاد یک پروژه و انتشار آن ایجاد کنید. همچنین می توانید PHP را با ساختن برنامه های تحت وب یاد بگیرید این پست وبلاگ درباره بهترین نکات و ترفندهای PHP برای توسعه وب در PHP است ، به طوری که می توانید وب سایت خود را بدون هیچ زحمتی در PHP توسعه دهید و از زندگی حرفه ای خود لذت ببرید.

 

با فعال کردن گزارش خطا توسعه دهید

 ویژگی گزارش خطا ، یک ویژگی مهم در وب سایت PHP ، یکی از بهترین ترفندهای مفید PHP برای توسعه دهندگان است. بهترین کار برای مقابله با خطاها این است که سیستم را برای نمایش خطاها تنظیم کنید. برای تنظیم تنظیمات ، هنگام ایجاد سایت خود باید فایل php.ini را تغییر دهید. این دو خط را در ابتدا وارد کنید.

error_reporting ( E_ALL ) ;

ini_set ( 'display_errors' , 1 ) ;

کد بالا به شما کمک می کند تا هر دو نوع خطا را ببینید ، خواه خطاهای مهلک که باعث ایجاد صفحه سفید مخوف می شوند ، به عنوان هشدارها و اخطارهایی که ممکن است اشکالاتی برای رفع آنها باشد ، ببینید.

از تزریق SQL جلوگیری می کند

حفره های امنیتی بزرگترین علت شهرت بد PHP هستند 

راه های زیادی برای جلوگیری از تزریق SQL وجود دارد اما ساده ترین آنها از هر متغیری که ما در پایگاه داده استفاده می کنیم فرار می کند. کد باید به این شکل باشد:

$query_result = mysql_query ( "SELECT * FROM WHERE Ex_table ex_field = \" " . mysql_real_escape_string( $ ex_field ) . " \ " " ) ;

از تابع _once () با احتیاط استفاده کنید

 توسعه دهندگان PHP ترجیح می دهند که از جمله شامل () یا از تابع () برای فراخوانی فایل ها ، کتابخانه ها یا کلاس های دیگر استفاده کنند ، اما استفاده از include_eleven () و require_eleven () ترفندهای PHP برای توسعه دهندگان وب است. هر دو توابع عملکرد یکسانی دارند اما مزیت آن این است که از بارگیری مجدد فایل ها ، کلاس ها یا کتابخانه های بارگذاری شده جلوگیری می کند که باعث کپی و حالات نامطلوب در کد می شود.

آموزش مدیریت اپراتورهای سه تایی

بهترین راهنمایی و ترفند PHP برای عملکرد خوب ، استفاده از عملگرهای سه تایی به عنوان جایگزینی برای سازه های ساده IF است. برای مثال:

$age = ( !empty ( $ _ GET [ 'age ] ) ? $ _ GET [ 'age' ] : 58 ) ;

این به کد شما کمک می کند تا سبک تر شود و می تواند بدون مشکل تو در تو باشد.        

از تک کوتیشین به جای دابل کوتیشن استفاده کنید

آیا شما یک برنامه نویس سریع هستید که می تواند سریع کد را تایپ کند؟ خوب ، یک ترفند برای شما وجود دارد! فقط از یک نقل قول (“) غیر از دو برابر (” “) استفاده کنید. به من اعتماد کن! این کار باعث صرفه جویی در وقت و عملکرد سرور شما می شود.

URL ها را به سرعت با .htaccess تمیز کنید

فایل .htaccess – بهترین و در عین حال ساده ترین روش برای ساده سازی URL ها برای چشم انسان و همچنین SEO. یک فایل مخفی که با دستورالعمل های Apache خدمات زیادی را ارائه می دهد. خدماتی که این فایل ارائه می دهد در حال انجام تغییر مسیر هستند و URL های تمیز به هر حال تغییر مسیر نمی دهند. یکی از بهترین نکات و ترفندها برای بهبود برنامه های مبتنی بر PHP.

RewriteEngine On

RewriteRule ^ ( [ a - zA - Z0 - 9 ] + ) $ index . Php? Page = $ 1

این کد برای بسیاری از توسعه دهندگان PHP نجات دهنده است که می تواند از URL های وحشتناک جلوگیری کرده و آن را ساده کند.

با نظرات خود ما را خوشحال کنید 🥰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیایید صحبت کنیم !

تماس :

09112289685

ساعت پاسخگویی 9 الی 13

ایمیل :

themixteam2020@gmail.com

شبکه های اجتماعی:

تمام حقوق متعلق به شرکت رسا فناوران نادین خلاق می باشد 2021